+31 (0) 85 06 06 407

Vraag & antwoord

Waarom zou je kiezen voor Bespaarberekening?

In slechts een paar klikken vergelijk je eenvoudig onze deals en krijg je een advies op maat.

Hoe vergelijken wij?

Allereerst vragen we enkele gegevens van u. Zo vragen we uw postcode en huisnummer om te kunnen bepalen in welke regio u woonachtig bent. Energieleveranciers en netbeheerders hanteren verschillende tarieven per regio. Deze gegevens zijn nodig om voor uw situatie een goede vergelijking te kunnen maken. Uw energieverbruik en type meter worden gevraagd om zo te kunnen bepalen wat de verwachte jaarkosten zijn.

Hoe volledig zijn wij?

Wij vergelijken alle energieleveranciers met een leveringsvergunning en verstrekken de meest actuele gegevens over vrijwel alle contracten en diensten. Ook tonen we energiecontracten van aanbieders die niet via Gaslicht.com zijn af te sluiten. Wij nemen uitsluitend aanbiedingen op in onze vergelijking waarvan de tarieven transparant gepubliceerd zijn op de site van de energieleverancier. Op die manier vindt u bij ons altijd een complete, onafhankelijke en actuele vergelijking waardoor u tot een weloverwogen keuze kunt komen

Hoe verdienen wij?

Bespaarberekening.nl biedt al haar diensten gratis aan bezoekers aan en energieleveranciers betalen ons niet om opgenomen te worden in de vergelijking. Pas wanneer u via onze site overstapt, ontvangen wij hiervoor van de energieleverancier een eenmalige vergoeding. Voor Bespaarberekening.nl maakt het niet uit naar wie u overstapt, deze vergoeding van de aanbieder is voor ons altijd gelijk. Dit stelt ons in staat om u onze service gratis aan te bieden en de energiemarkt transparanter te maken.

Voor deze vergoeding leveren we een groot aantal diensten. We ontwikkelen en verbeteren voortdurend onze software, zodat u makkelijk kunt blijven vergelijken. De hoogte van de vergoeding heeft geen enkele invloed op de vergelijking.

Kan ik niet beter direct bij een energieleverancier een contract afsluiten?

Doordat energieleveranciers het liefst zo hoog mogelijk op onze website willen staan, ontstaat er extra concurrentie. Voor jou is die strijd gunstig, want zo profiteer jij van de laagste prijzen!

Kan ik altijd overstappen van energie?

Of je altijd kan overstappen van energie, ligt aan je energiecontract. Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan kan je elk moment overstappen.

Heb je een contract met einddatum, bijvoorbeeld voor 1 of 2 jaar? Dan kan je 6-8 weken voor je einddatum overstappen. Als je te vroeg overstapt, riskeer je een opzegboete.

Waar kan ik terecht met een klacht?

U kunt uw klacht indienen via onze klachtenformulier  onderaan de pagina van onze klantenservice.

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren en je relevante advertenties te kunnen laten zien. De partijen waarmee we samenwerken kunnen dan zien dat je onze website hebt bezocht. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.  Meer info